SILA KLIK KAT SINI YE

Wednesday 5 November 2014

Minyak Ikan Bantu Kuruskan Badan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

Ramai yang diluar sana inginkan badan yang menarik, tertarik bukan? Ramai juga yang berjaya mencapai impian untuk kurus. Mungkin ada yang tertanya-tanya macam mana minyak ikan ini membantu anda untuk kurus. Di sini saya akan rungkaikan segala persoalan yang bermain di minda pembaca-pembaca semua.




Sumber Minyak Ikan

Minyak ikan atau Omega 3 ini didapati dari makanan seperti kekacang, sayuran, ikan markerel, ikan tuna, herring, ikan todak dan ikan salmon. 



Manfaat Minyak Ikan

Manfaat utama minyak ikan bagi kesihatan berkait kandungan tinggi lemak Omega 3 iaitu DHA (Docosapentaemoic) dan EPA (Eicosapentaenoic). Minyak inkan atau Omega 3 ini baik untuk kesihatan jantung, kuruskan badan, masalah mata, depresi, penyakit Alzheimer, baik untuk anak-anak yang menderita ADHD atau hyperactive, rawatan kulit atau alahan, jerawat, diabetes, kehamilan, penyusuan dan rawatan rambut.

 Bagaimana Minyak Ikan Bantu Kuruskan Badan

 Minyak ikan atau Omega 3 memberi kesan yang memberangsangkan pada metabolisme dan keupayaan badan untuk membakar lemak serta menghasilkan hormon leptin.


Apa itu Hormon Leptin?

Hormon leptin merupakan hormon kelaparan yang memberi kesan kepada selera makan. Hormon leptin berfungsi sebagai sel lemak yang berperanan mengawal tahap pengambilan makanan oleh seseorang individu. Sekiranya hormon leptin di dalam badan rendah, ia menyebabkan kita sentiasa rasa lapar . Manakala, kalau hormon leptin kita tinggi, kita akan sentiasa rasa kenyang dan dapat mengawal cara makan kita.


 

  

Hubungan Hormon Leptin dengan Badan yang Gemuk dan Kurus

Semakin banyak lemak dalam badan, semakin tinggi hormon leptin dalam badan. Semakin gemuk individu itu, semakin tinggi hormon leptinnya. Namun, kenapa walaupun dalam badan mempunyai leptin yang tinggi, tetapi individu yang gemuk ini tidak dapat menguruskan badannya? Tentu ada sebabkan?

 Sebabnya adalah kerana rintangan leptin yang merupakan leptin yang tidak berjaya memberi isyarat kepada otak bahawa badan sudah mencukupi tenaga dan makanan. Ini menyebabkan badan menjadi semakin membesar dan terus membesar.

Rawatan Rintangan Leptin

Individu yang mengalami obesiti walaupun tahap hormon dalam badannya tinggi memerlu tidur yang cukup, mengawal makan di waktu malam, serta mengambil protein di waktu pagi untuk mengenyangkan badan.

Minyak ikan atau Omega 3 ini menurunkan paras triglycerides dalam badan dan akan meningkatkan paras hormon leptin. Sekiranya paras triglycerides terlalu tinggi, ia akan menghalang hormon leptin daripada menyampaikan maklumat kepada otak bahawa makanan sudah mencukupi dalam badan.

Rumusan

Pengambilan minyak ikan atau Omega 3 bukanlah ubat kurus yang akan terus menjadi tanpa membuat senaman dan mengawal cara makan. Pembaca-pembaca sekalian perlu tahu bahawa OMEGA GUARD adalah inisiatif yang boleh diambil bagi mengawal anda supaya tidak makan berlebihan.

 

Harga sebotol = RM 136 SEBOTOL

Beli 2 botol dapat harga = RM 258.40 sahaja TWIN PACK


Anda juga mungkin berminat untuk mengetahui artikel ini:

1. PENGEDAR SHAKLEE

2. CARA DAFTAR AHLI
3. MINYAK IKAN TERBAIK


HUBUNGI SAYA:-

Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

3 comments:

Nur Hijratul Hajar Bahaman said...

baru tahu omega boleh bantu untuk kurus..

Ketahui Teknik Power Pumping

Unknown said...

omega Guard memang banyak khasiatnya..memang membantu dalam menguruskan badan..

Jom Sertai My Weight Loss Journey

Unknown said...

bagus untuk pecahkan lemak...naikkan metabolisma.
tapi apa yg paling best ia juga buat saya tidak mudah lupa

Cara Mengelakkan Anak Kesayangan Anda Didera Pengasuh | Diari Mama