Sunday 9 November 2014

Dilema ibu bila anak kurang selera makan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....


Dilema ibu


Saya pasti ramai ibu-ibu diluar mempunyai masalah yang sama seperti saya iaitu dengan masalah anak-anak yang kurang selera makan. Kadang-kadang kita dah cuba macam-macam cara tapi tak berhasil. Betulkan? Macam anak saya yang nombor dua, badannya kurus. Itu yang merisaukan saya berbanding kakak dan adiknya yang boleh kira bersemangat juga badannya walaupun tak adalah nampak badan chubby sangat. 


Anak no 2 baju no 8


Sebagai ibu bapa kita perlu memerhatikan sama ada nutrisi kepada anak-anak kita mencukupi atau tidak. Selalunya anak-anak lebih suka makan makanan ringan berbanding makanan berkhasiat yang kita sediakan. Anak-anak juga lebih suka minum air manis berbanding air masak. Seperti juga anak saya, kalau dah dapat makanan ringan, nasi jangan harap dia nak pandang. Nasib juga anak-anak saya boleh dikatakan mudah nak minum air masak. 

Anak-anak akan kurus dan nampak kering bila tidak makan dan tidak cukup nutrisi. Setiap hari anak-anak dibekalkan dengan susu untuk kita berikan kalsium padanya. Tetapi cukupkah dengan kalsium sahaja bagi menampung perut anak-anak untuk seharian. Daripada mana pulak tenaga akan hadir?


Dengan itu saya mengambil inisiatif memberikan suplemen pada anak saya bagi meningkatkan selera makannya. Alhamdulillah kini anak saya dapat menghabiskan sepinggan nasi. Sungguh berselera dia makan tambah-tambah kalau kita suapkan. Seronok saya tengok perkembangan positif anak saya ini. Suplemen apa yang saya maksudkan itu? Tentunya Mealshake. Apa yang menyebabkan mealshake menaikkan selera anak-anak. Apa manfaat mealshake pada anak-anak kita?


Manfaat Mealshake



  • Sebagai nutrisi lengkap yang menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat akan menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh. 
  • Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh kerana mealshakes kaya dengan protin yang tidak mengandungi laktosa, membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, darah, imun dan sebagainya.
  • Membantu tumbesaran kerana mealshakes mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses pembesaran
  • Antioksida -  Mealshakes mengandungi vitamin A,C,E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan serta melambatkan proses penuaan.
  • Mengembalikan seri wajah kerana mealshakes juga mengandungi vitamin B yang lengkap,zat besi dan copper yang cukup untuk mebina sel-sel darah merah yang sihat , sekaligus memberikan kulit yang cantik.
  • Detoksifikasi - kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari usus dan perut
  • Mempunyai rasa yang sangat lazat . Di ambil bersama fruktos semulajadi. Menggantikan dengan segera segala kekurangan vitamin, mineral dan tenaga. Mealshakes tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.




Saksikan videoa ini bagaimana mealshake dapat membantu anak-anak yang kurus bertambah selera makannya. Sebagai ibu kita akan risau jika lihat anak terlalu kurus. Nanti apa kata orang, tak bagi anak makan ke? Betul tak?


Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.



Anda juga mungkin berminat untuk mengetahui artikel ini:

1. PENGEDAR SHAKLEE

2. CARA DAFTAR AHLI
3. MINYAK IKAN TERBAIK


HUBUNGI SAYA:-

Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

No comments:

Post a Comment

Terima kasih..Sudi-sudikanlah komen bagi entri seterusnya..:)