SILA KLIK KAT SINI YE

Sunday, 2 November 2014

Omega Guard minyak ikan yang penuh khasiat

Assalamualaikum dan Salam sejahtera....


Bulan November merupakan bulan promosi Omega Guard. Beli 6 percuma 1. Harga retail bagi Omega Guard ialah RM 136.00. Jadi ambil peluang dapatkan Omega Guard sempena bulan promosinya.Tapi sebelum tu kenali apa itu Omega Guard?

Apa itu Omega Guard?

Omega Guard adalah minyak ikan yang tergolong dalam golongan Omega 3.




Kenapa perlu makan Omega Guard? Kenapa tidak minyak ikan yang lain?


Omega Guard bersifat ultra tulen dan betul-betul dihasilkan daripada minyak ikan. Berbanding jenama yang lain,ada sesetengah daripadanya bukan dihasilkan daripada minyak ikan tetapi dari hati ikan. Sebelum membeli,kita perlu membelek dahulu isi kandungan di botol minyak ikan itu. Jangan disebabkan nak murah,kita main beli aje tanpa melihat apa isi kandungan minyak ikan tu. Betul ke dari minyak ikan? Omega Guard ni dihasilkan oleh Shaklee dengan kajian yang dibuat oleh penyelidik khas Shaklee. Omega Guard ini diekstrak dari ikan laut dalam.

Faktor kedua kenapa perlu ambil Omega Guard adalah kerana Shaklee membuat penyulingan untuk menghasilkan minyak ikan ini sebanyak 3 peringkat. Kenapa perlu 3 peringkat ini? Ia perlu bagi mendapatkan minyak ikan yang betul-betul tulen dan tidak bercampur dengan bendasing yang lain.

Sebelum itu mari saya kongsikan sedikit tentang sejarah ikan laut dalam ni.Tentu ramai pembaca yang nak tau kan? Sape pernah tengok cerita Titanic? OK,bercakap pasal Titanic tentunya kita membayangkan kapal besar yang karamkan. Orang ramai jatuh dalam laut dan kebanyakannya mati. Kalau pembaca-pembaca semua nak tahu,kapal karam itu adalah syurga kepada ikan-ikan di laut dalam. Di situlah mereka mendapatkan sumber makanan tidak kira alga-alga,lumut semuanya dimakan.

Bila dah sedap sangat makan,tentunya ikan-ikan ni akan termakan juga plumbum,merkuri,besi-besi serta minyak-minyak yang ada kat kapal tu kan.Semuanya ikan tu telan. Jadi,bila orang tangkap ikan ni pastu dibuatnya minyak ikan tanpa buat tapisan 3 peringkat tadi. Makanya,kita pun belilah minyak ikan yang bercampur dengan bahan toksik tadi. Kesannya,daripada nak sihat,kita jatuh sakit. Betul x?Tapi minyak ikan ShĂ klee ni memang lain dari yang lain. OK,habis bab sejarah. Masuk bab lain pula.

Siapa yang sesuai ambil Omega Guard ini?


kanak-kanak

1. Kanak-kanak,kerana?


* Ada kandungan DHA untuk merangsang otak yang bijak dan cerdas. Ini kerana Omega adalah makanan untuk otak. Anak-anak wajib diberi bagi merangsang otak mereka.

* Sesuai juga bagi anak-anak hyperactive untuk mengawal ADHD (hyperactive).
* Kanak-kanak yang yang tidak cukup DHA boleh jadi seorang yang muram dan stress.
*Kadang-kadang anak-anak tak makan ikan dan belum tentu ikan yang dimakan tu segar. Sebagai solutionnya,kita bagi Omega.



2. Orang berdiet

* Membantu anda supaya tak rasa lapar sebabnya ia boleh tinggikan hormone leptin. Apabila leptin tinggi,keinginan nak makan kurang dan perut sentiasa rasa kenyang.Namun,jika rasa dahaga,minum air sebanyaknya.
* Omega membantu bakar lemak dan kawal kolesterol.
*Omega juga boleh tingkatkan kolesterol baik dalam badan kerana kolesterol baik bagus untuk jantung.



3. Ibu hamil

* Bermula dari trimester pertama dah boleh ambil kerana diwaktu itu perkembangan otak bayi paling pesat.
*Di awal kehamilan sudah boleh ambil omega dan ianya tidak menyebabkan tumpah darah kecuali apabila sudah masuk 7 bulan,sekiranya ada sejarah tumpah darah dalam kelahiran sebelum ini,boleh kurangkan dos sebiji sehari.
* Omega, boleh berfungsi mencairkan darah,jadi kalau ibu memang bermasalah dengan kandungan,boleh kurangkan dos atau berhenti dahulu sementara mengikut nasihat doktor.

4. Ibu Menyusu

* Omega Guard digalakkan bagi ibu menyusu kerana pengambilan minyak ikan ini boleh disalurkan kepada anak yang sedang menyusu.Namun begitu, tidak semua zat diperolehi oleh anak 100%, tetapi ibu dapat bekalkan DHA kepada anak. 

5. Individu Yang Mengalami Masalah Jantung

* Bagi pesakit jantung, Omega berfungsi untuk menghapuskan kolesterol jahat dan membekalkan kolesterol baik dalam darah.

6. Individu Yang Mengalami Masalah Darah Tinggi

* Selalunya darah tinggi berkait rapat dengan masalah kolesterol yang tinggi dalam badan. Sekiranya salur darah tersumbat, individu akan mengelami masalah darah tinggi. Oleh itu Omega berfungsi menyahkan kolesterol jahat yang mengganggu saluran darah daripada berfungsi dengan baik.

Banyak rupanya yang tidak kita ketahui pasal minyak ikan ni. Terpulang pada diri untuk mendapatkan yang terbaik buat keluarga kita sama ada yang murah dan tidak berkualiti atau ambil Omega guard yang berkhasiat dan berkesan.





Untuk dapatkan Omega guard klik gambar di bawah:



 ORDER




HUBUNGI SAYA:-
Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

4 comments:

Fatihah Salleh said...

OmegaGuard bagus untuk bayi... untuk perkembagan otak. nt lahir..inshaAllah cerdik dan aktif

hadziq firhan said...

omega guard terbaik
bermulanya di sini..

Nabilla illa said...

terbaiklah omega guard nie...kena grab nie rugi x grab tngh promosi

Muhammad Akbar bin Abdullah said...


Info yang menarik mengenai minyak ikan Omega-3. Memang pengambilan minyak ikan Omega-3 seperti Omega Guard Shaklee banyak mendatangkan manfaat kesihatan. Namun pengambilan minyak ikan Omega-3 boleh juga mendatangkan kemudaratan sekiranya ianya diambil dalam dos yang berlebihan iaitu 3g sehari. Antaranya ialah ia boleh mendatangkan 'reversal effect' iaitu sistem imunisasi badan yang sepatutnya menjadi lebih kuat dengan pengambilannya akan menjadi lemah. Akibatnya seseorang itu akan mudah mendapat penyakit berjangkit dan penyakit kronik seperti kanser dan sebagainya. Selain itu, kesan terlebih dos minyak ikan Omega-3 juga ialah darah kita akan menjadi terlalu cair lalu meningkatkan risiko perdarahan luaran dan dalaman.