SILA KLIK KAT SINI YE

Wednesday 19 November 2014

Remaja gusar muka dipenuhi parut

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....



Parut terbentuk dari proses penyembuhan luka secara semulajadi akibat jerawat yang mulai kering dan meninggalkan kesan hitam pada kulit wajah. Keadaan sebegini menyebabkan ketidakselesaan dan hilang keyakinan diri apabila berdepan dengan orang ramai.

Semalam, seorang remaja ada menghantar mesej pada saya dan bertanyakan cara untuk menghilangkan parut di mukanya. Katanya parut tu dah lama dan sukar untuk menghilangkannya. Beliau meminta pendapat dan bertanyakan pada saya produk yang boleh membantu mengatasi masalah parut ini.

Saya cadangkan padanya supaya mengambil Set Kulit Cantik yang terdiri daripada:



Vitamin E

Merupakan ejen antioksidan dan anti-penuaan yang hebat. Sebagai antioksidan, ia dapat meneutralkan radikal bebas yang merosakkan kolagen, mengakibatkan kulit kering, garis-garis halus dan kedutan. Pengambilan Vitamin E yang optimum memastikan kulit anda lebih sihat dan gebu selain memudarkan parut jerawat yang sedia ada.



Energy Soy Protein (ESP)

Apabila sel kulit kita mati ia akan digantikan dengan sel kulit yang baru. Parut-parut jerawat di wajah adalah akibat daripada sel-sel kulit mati tidak diperbaharui dengan sel-sel kulit yang lebih sihat. Rugi jika kita tidak menggunakan kesempatan meningkatkan kualiti sel-sel kulit yang baru itu menerusi bekalan protein (ESP) secukupnya. 
Vitamin C Sustained Release :  
Vitamin C memainkan peranan utama dalam penghasilan kolagen yang kritikal bagi wajah anda. Kekurangan paras kolagen mengakibatkan kulit wajah anda lembik, berkedut dan kelihatan tua. 

B Complex

Merupakan kumpulan beberapa jenis vitamin B yang memainkan peranan penting untuk kulit yang sihat. Selain meratakan tona kulit pada wajah, B Complex juga membantu menstabilkan hormon-hormon badan dan mengurangkan stress. Ini dapat mengurangkan jerawat kerana  kajian menunjukkan stress menyumbang kepada “kesuburan” jerawat di muka.  Ambillah B Complex untuk kulit yang cantik dan sihat.

Selain daripada itu, anda juga boleh mencuba Petua menghilangkan parut secara tradisional iaitu dengan menggunakan:

1. Daun Lidah Buaya dengan mengeluarkan lendirnya dan sapukan pada tempat yang berparut. Lakukan tiga kali dalam seminggu.

2. Kulit kayu manis dan bedak sejuk.Kulit kayu manis ditumbuk halus dan campurkan dengan bedak sejuk. Letakkan sedikit air dan sapu ke seluruh tempat yang berparut.Lakukan sekerap mungkin.

3. Ambil sedikit asam jawa dan campurkan sedikit air. Jangan terlalu cair. Sapukan ke seluruh muka dan biarkan hingga kering. Sebaik-baiknya lakukan pada waktu malam sebelum tidur.

Dapatkan produk dan konsultasi percuma daripada saya.


Anda juga mungkin berminat untuk mengetahui artikel ini:

1. PENGEDAR SHAKLEE

2. CARA DAFTAR AHLI
3. PENGEDAR SAH SHAKLEE SHAH ALAM
4. MINYAK IKAN KURUSKAN BADAN



HUBUNGI SAYA:-


Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]