SILA KLIK KAT SINI YE

Tuesday 5 March 2013

Sayangi jantung anda!


Jantung merupakan organ berongga yang berfungsi mengepam darah melalui saluran darah dengan denyutan sekata yang berulang-ulang. Dalam tubuh manusia , jantung terletak sebelah kiri sedikit dari tengah dada dan di belakang tulang dada (sternum). 

Ia diselaput oleh kantung yang dikenali sebagai perikardium dan dikelilingi oleh peparu. Secara purata , jantung orang dewasa mempunyai berat sekitar 300 hingga350g. Ia terdiri daripada empat ruang , dua atrium di atas dan dua ventrikel di bawah.


Jantung manusia terdiri daripada serabut otot khusus yang bekerja untuk mengepam darah. Apabila otot jantung tidak mendapat bekalan darah yang cukup, seseorang itu dikatakan mengidap sakit jantung.


Antara penyebab bekalan darah ke otot jantung tidak cukup disebabkansaluran darah menjadi sempit kerana dinding sebelah dalam saluran darah dipenuhi lemak, terutamyanya kolesterol.


Co enzyme adlh makanan untuk kekuatan jantung, mengawal tekanan darah dan agen antioksida/anti penuaan, meningkatkan metabolisme badan, juga menghindari kekurangan co q10 dlm tubuh badan akibat pengambilan ubat2 kolesterol 'statin', Omega pula baik untuk merendahkan tahap kolesterol! Inilah supplement yg wajib di ambil oleh kebanyakan pesakit saya dahulu masa bekerja di IJN ttp telah dihentikan pemberian supplement ini kerana kos yang tinggi.


pm/sms/call 0123504258 zai