SILA KLIK KAT SINI YE

Thursday 28 August 2014

Tips Hilangkan Lingkaran Hitam Bawah Mata

Asalamualaikum...

Orang tua-tua cakap dari mata turun ke hati, bila berjumpa dengan orang benda pertama yang kita akan lihat bila berkomunikasi dengan orang tuh adalah matanya kan, tentu segan bila bawah mata kita neh dah kalahkan mata panda. Hitam! Lesu! dan Berkedut-kedut. Kali ini saya nak kongsi sedikit beberapa cara bagaimana mahu hilangkan hitam di bawah mata. Jom baca:

1) Ubah Diet kita: segan kan bila bawah mata ada bulan sabit berwarna hitam bergantungan di kanan dan kiri mata. Ahaaa sebaik-baik nya apa kata kita semak semula apa yang kita sumbat setiap hari kerana apa yang kita makan akan membentuk diri kita. Sebagai contoh makanan yang mengandungi garam yang banyak dan minuman beralkohol boleh menyebabkan badan kita 'bloat'. Ehemm macam mana nak jelaskan yea, pernah tengok cerita korea? ahaaa bila they all tido then esok nya bangun pagi tengok muka depa macam kembang semacam jea kan..lebih kurang gitulah 'bloat' neh.. so bila kita kurangkan makanan seperti di atas for sure mata kita juga akan mendapat masa rehat yang lebih dan tidak bengkak kan.

2) Berhenti menggosok mata: geseran yang berpanjangan antara jari kita dan kulit di bawah mata boleh menyebabkan bawah mata kita menjadi gelap. Geseran boleh menyebabkan pigmentasi kulit bertukar gelap dan ini merupakan satu habit yang buruk selain dari membuatkan kuman berpindah ke muka kita juga.

3) Pakai Sunscreen: Bila keluar dari rumah contohnya nak berjimba-jimba di pantai, jangan lupa sapu sunscreen di tubuh kita yang terdedah kepada cahaya matahari tau, ini termasuklah di kawasan bawah mata. Tapi hati-hati jangan sampai termasuk dalam mata pula. 

4) Gunakan Jari Manis: bila kita memakai alat solek atau mengenakan foundation atau concealer di wajah dengan menggunakan jari, gunakakan jari manis kerana jari manis merupakan jari yang paling lemah dari semua adik beradiknya yang lain. Ini adalah kerana kurang geseran yang dikenakan di bawah mata adalah lebih baik. Kita perlu membelai kawasan bawah mata kita sebaiknya kerana ini merupakan kawasan sensitif kan. 



5) Uncang Teh Sejuk: selepas membancuh secawan teh jangan dibuang pula uncangnya. Sebaliknya simpan uncang teh tersebut ke dalam peti sejuk selama 10 minit atau lebih untuk menyejukkannya. Kemudian berbaring dan letak uncang teh tersebut ke atas mata anda selama 15 minit. Bukan sahaja aktiviti akan menenangkan kita malahan ia turut membantu mata untuk berehat. Uncang teh yang sejuk ini akan melegakan kulit di sekitar mata dan mampu mengurangkan bengkak dan warna hitam bawah mata.

6) Tanggalkan mekap di wajah: Selepas seharian di luar, ketika pulang di rumah pastikan kita menanggalkan semua mekap yang terdapat di muka. Ingat, jangan tidur bersama mekap!



7) Guna sudu!: ok pernah tak masa makeup time kahwin dulu, mak andam akan sapu-sapu kan ketulan ais dimuka sebelum sesi makeup bermula dengan tujuan nak buatkan kulit kita segar. Ahaaaa lebih kurang jugak lah konsep guna sudu neh. Sebelum tidur celupkan 2 sudu ke dalam air kemudian angkat dan terus simpan ke dalam peti sejuk semalam. Kemudiaan esoknya ambil sudu tersebut dan letak lah di kawasan sekitar mata selama 10 minit. Ahaaa pasti segar rasanya. Rasa sejuk dari sudu akan membantu mengurangkan bengkak di bawah mata dan membuatkan kulit kita lebih cantik selepas makeup tau. 

ok now nak cerita tentang Enfuselle Eye Treatment yang boleh hilangkan mata panda:

Beberapa minggu lepas saya ada membeli produk penjagaan mata dari Shaklee iaitu Enfuselle Eye Treatment dengan harapan untuk melihat sendiri keberkesanan produk ini. Saya pakai dua kali sehari iaitu ketika waktu pagi dan ketika sebelum tidur. Untuk pengetahuan semua, cara untuk menggunakan cream ini adalah sangat mudah. Picit sedikit sahaja di hujung jari kemudian dap ( tepuk-tepuk halus ) di sekeliling mata. Jangan sapu atau tekan kuat-kuat yea, cukup sekadar tepuk-tepuk manja gitu di sekitar bawah mata. Setelah 30 saat kita menepuk kawasan itu, kulit yang terkena cream itu akan terasa agak panas. Tengah menyerap lah kot yea.. hehehe..

Hampir dua minggu mencuba sendiri produk neh apa yang boleh saya katakan ialah Shaklee memang tak mengecewakan pengguna setia mereka. Hitam di bawah mata saya yang kalahkan panda neh mula berkurangan. Maaf ye saya tak cakap hilang terus, mana ada produk sekali dua pakai terus hilang hitam tuh, bukan pakai kapor kasut kan..haha. Garisan-garisan bawah mata juga mula menjadi lebih halus. Takpe-takpe, saya akan teruskan eksperimen neh selama beberapa bulan, tak sabar rasanya nak hapuskan semua kesan hitam dan garis-garis manja bawah mata neh.  kita akan tahu keadaan bawah mata saya setelah beberapa bulan menggunakan produk neh nanti. Sabar tau.

Jom kita tengok kebaikan produk neh:




Garis-Garis Halus dan Kedutan Tidak Lagi Ketara

Mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus.
 
Terbukti secara klinikal:
  • 233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu
  • 120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu
  • 209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu
  • 32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu
  • Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu
  • Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata
  • Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut
  • Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap.



Bagi yang berminat nak dapatkan produk ini, jom ORDER DI SINI



HUBUNGI SAYA:-

 FB : Zainah Mohamad 
 Emel : zainahmohamad09@gmail.com
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258
ID Shaklee : 1122124