SILA KLIK KAT SINI YE

Tuesday 8 July 2014

Cegah Batu Karang

Apa itu Batu Karang?


Batu karang atau "renal stone" bermaksud pembentukan batu daripada mendakan mineral dalam air kencing. Batu karang terdapat di buah pinggang atau salur kencing. kenanyakannya kaum lelaki lebih cenderung mendapat penyakit ini, tetapi kaum wanita juga tidak terkecuali.

Tanda-tanda seseorang mempunya batu karang

Batu karang ada bersaiz kecil dan besar. Jika bersaiz kecil, ia akan keluar dari tubuh melalui air kencing. Namun sekiranya batu itu bersaiz besar, ia akan tersekat dalam salur kencing dan menyebabkan seseorang itu berasa tidak lawas apabila kencing, kencing sedikit dan kerap kencing. Seseorang itu juga mungkin akan demam, muntah-muntah, loya, kencing berdarah dan sakit apabila hendak membuang.


Cara nak rawat dan atasi masalah

Batu karang yang tidak keluar melalui air kencing memerlukan rawatan sama ada pesakit makan ubat tahan sakit dan kemudian pembedahan kecil dijalankan untuk membuang batu karang berkenaan.



Untuk mengelakkan daripada terjadinya batu karang ni, seseorang itu perlu minum air yang banyak sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari. Pengambilan makanan dan minuman seperti daging merah, kopi dan teh perlu dikurangkan. 



Cadangan Vitamin Shaklee 

Vitamin yang dicadangkan untuk merawat penyakit batu karang ialah:

B- Complex -menurunkan garam mineral yang membentuk batu karang
Vita C -mengasidkan urin. Batu karang tidak akan terhasil jika urin berasid
OsteMatrix - terdapat magnesium untuk menurunkan garam mineral serta mencegah pembentukan batu karang
Alfalfa - kurangkan infeksi
Carotomax -sembuhkan luka di urinari akibat batu karang
Lecithin - bakar lemak berlebihan


NAK ORDER????klik kat sini dan terus bayar



HUBUNGI SAYA: Emel : zainahmohamad09@gmail.com | Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 (Zainah Mohamad) | ID Shaklee : 1122124