SILA KLIK KAT SINI YE

Tuesday 16 October 2012

Kenapa Berat Tak Turun Walaupun Berdiet


KENAPA BERAT TAK TURUN WALAUPUN BERDIET


1) AIR : Air memainkan peranan yg penting untuk memastikan kita sentiasa segar dan amat membantu dlm penurunan berat badan kerana air boleh membantu utk meningkatkan metabolisma tanpa sebarang nutrisi maksudnya, air ni kosong nutrisi, tak ada carbohidrat, jadi rugi lah kalau kita minum air kurang. Belum lagi kira utk buah pinggang sebab tu jgn sesekali kurang air 4-5 gelas sebelum makan sudah mesti.

2) TIDAK CUKUP MAKAN : Makan mesti cukup, jgn skip makan jangan berlapar ada yg sampai sakit2 kepala sebab tak makan, ni dah salah makanan yg cukup juga dapat memastikan badan kita tak masuk satu mode yg amat dikenali dalam diet, iaitu mode lapar. Kalau makanan yg kita makan mencukupi, ini dapat memastikan kadar metabolisma kita sentiasa tinggi tambah lagi dgn exercise.

3) KARBOHIDRAT TERSEMBUNYI : Ini biasanya datang daripada Sos/kicap yg kita tak perasan ada karbohidrat yg tinggi. Sila check bab sos/kicap, kita mesti baca label betul-betul teliti betul-betul kandungan karbohidrat, yg pasti kita tak boleh ambil karbo lebih drp 35gm sehari kalau betul-betul nak kurus.

4) IKUT SUKATAN SLIM DIET 2 : Wajib di ambil 2 scoop 4x sehari. Pasal ada yg nak jimat dengan mengambil 3x sehari sahaja jadi macam mana nak turun cepat kalau dos kurang tak perlu jimat nak turun berat cepat ke lambat?

INGAT MATLAMAT ANDA KENAPA NAK TURUNKAN BERAT 

BADAN!!!