SILA KLIK KAT SINI YE

Monday 8 September 2014

ATASI MASALAH KEGUGURAN RAMBUT


Memiliki rambut yang cantik, lebat dan bersinar ala-ala iklan syampu sudah tentu menjadi idaman setiap orang kan. Bagi golongan wanita pula, memiliki rambut yang cantik dan sihat walaupun bertudung akan menjadi satu kepuasan buat mereka. Ada juga yang sanggup menghabiskan ratusan wang ringgit untuk tujuan rawatan rambut. Namun begitu, perlu diingat bahawa kecantikan datangnya dari dalam. Sekiranya ingin mendapatkan rambut yang cantik, kesihatan dalaman perlu cantik juga.

Kenapa saya katakan begitu? Kita ambil contoh ye, bagaimana tanah yang kering dan tidak dibaja dapat mencambahkan pokok yang subur dan berbuah lebat? Haa..macam tu lah dalam diri kita juga, sekiranya cukup subur dengan nutrisi yang diperlukan, maka rambut yang tumbuh sudah tentu sihat dari akarnya kan?



set kesihatan rambut

Bagaimana nak dapatkan nutrisi yang cukup? Jom kita tengok SET KESIHATAN RAMBUT.




B-Complex

atasi rambut gugur



Vitamin B-Complex mengandungi semua jenis Vitamin B yang terdapat di pasaran, termasuk vitamin B6, B12 dan Biotin. B-Complex akan membantu mengurangkan kadar kehilangan / keguguran rambut kerana B12 merupakan komponen rambut itu sendiri. B-Complex juga membantu melambatkan proses penuaan rambut (rambut lambat beruban). Selain daripada itu, rambut juga akan lebih cepat panjang kerana kadar pertumbuhan rambut yang lebih cepat (melalui kandungan Inositol, salah satu daripada Vitamin B). Rambut juga akan lebih bersinar!.


Zinc Complex

atasi rambut gugur


Kekurangan Zinc dalam diet harian akan melemahkan folikel rambut serta menyebabkan masalah keguguran. Zinc juga membantu mengawal hormon di dalam badan sekaligus berfungsi untuk menyelenggara kelenjar minyak yang dirembes oleh kulit kepala. Baca lagi 9 MANFAAT UTAMA ZINC COMPLEX.



Energizing Soy Protein (ESP)


atasi rambut gugur


Blok binaan asas rambut iaitu Keratin adalah protein yang dibentuk oleh gabungan daripada 18 jenis asid amino. Protein soya mengandungi asid amino yang mencukupi untuk memenuhi keperluan tubuh manusia sekiranya diambil dalam dos yang telah disarankan. Protein yang berkualiti tinggi dalam soya membantu pertumbuhan rambut tanpa perlu bimbang terhadap kandungan kolesterol dan lemak tepu yang terdapat dalam protein yang bersumberkan haiwan. Dan sebagai bonus, ia akan membantu membaiki sel-sel kulit anda juga.




Shaklee Collagen Powder


atasi rambut gugur


Kolagen adalah komponen utama dalam pertumbuhan rambut kerana ia akan melawan radikal bebas yang boleh menjejaskan tekstur, pertumbuhan dan ketebalan rambut. Pengambilan kolagen juga dapat membantu menguatkan rambut dan meningkatkan diameter setiap helaian rambut untuk menjadikan rambut anda lebih sihat dan kukuh.


 


sumber : ceritasupermommy


 

Nak dapatkan  Set Kesihatan Rambut atau Suplemen Shaklee yang lain?




HUBUNGI SAYA:-

FB : Zainah Mohamad 
Emel : zainahmohamad09@gmail.com
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258
ID Shaklee : 1122124