SILA KLIK KAT SINI YE

Thursday 28 August 2014

Kebenaran Menakutkan Tentang Vaksin

Assalamualaikum wbt..
Salam Sejahtera..

Saya ni sebenarnya seorang yang sangat percayakan perubatan moden. Saya kurang gemar jika masyarakat sekeliling saya sentiasa nasihatkan petua dulu-dulu bila berdepan sesuatu penyakit. Saya lebih suka ke hospital untuk dapatkan rawatan. Tapi, kalau penyakit tu tidak serius, memang ada juga saya follow petua yang mereka berikan.

Bukan apa, pada saya jika sesuatu berlaku kepada saya atau keluarga apabila tidak mendengar atau mengikut cadangan doktor, saya juga yang kena. Mungkin terpaksa menahan telinga mendengar leteran dari nurse, atau lebih parah jika sesuatu yang buruk terjadi kepada saya atau keluarga. Satu lagi mungkin pengaruh keluarga. Dari kecil, bila ada masalah kesihatan, ayah memang bawa kami ke klinik. Jaranglah ayah guna petua-petua lama ni. Kalau ada guna pun, mesti ubatan klinik turut dibekalkan.



Bila saya menyertai Shaklee, minda saya dah makin terbuka. Rupanya, ubatan yang doktor bekalkan banyak buruk dari baiknya. Anda boleh rujuk beza antara Vitamin Semulajadi VS Vitamin Sintetik. Tidak banyaklah yang saya kaji, cuma apa yang saya tahu ubatan campuran bahan kimia (dari hospital) kebanyakannya bukan merawat punca masalah. Ubatan tersebut hanya selesaikan masalah pada ketika itu sahaja, tetapi akar penyakit masih lagi ada. Sebab itu, penyakit akan datang kembali beberapa tempoh selepas itu.

Kemudian, saya ada membeli buku 'Rasulullah is my doctor'. Awalnya saya beli kerana ingin menambah info tentang petua semulajadi dan dijadikan sumber untuk menulis di blog. Tetapi rupa-rupanya buku ini lebih dari apa yang saya mahu tahu. Ia berkenaan agenda sesetengah pihak yang mencipta sesuatu alat atau ubatan yang kononnya untuk menawarkan kesihatan yang lebih baik, tetapi sebenarnya ia punca masalah itu terjadi. Ubatan dan mesin canggih dalam dunia perubatan ialah skandal perniagaan yang kita nampak seperti cuba membantu masyarakat, tetapi rupa-rupanya ia adalah duri dalam daging. Ibaratnya virus komputer dicipta oleh pencipta antivirus. Begitulah keadaannya dengan ubatan yang hospital bekalkan. Semuanya kerana keuntungan yang besar dari penghasilan ubatan ini. Sebab itulah, tahap kesihatan manusia semakain lama semakin buruk. Jangka hayat semakin rendah. Semua ini ada kaitan dengan campuran bahan kimia yang ada dalam ubatan.

Saya hanya akan petik isu vaksin yang diketengahkan di dalam buku ini. Saya cuma membuat penerangan ringkas. Anda boleh dapatkan buku ini jika berminat untuk mengetahui keseluruhan isi.

Isu Vaksin

Menurut penulis buku ini, vaksin adalah satu program kesihatan yang sebenarnya penyebab kepada masalah-masalah yang berkaitan perkembangan mental kanak-kanak seperti autisme. Sungguh, saya memang tidak tahu bahawa vaksin yang diberikan seawal bayi berusia sehari mengandungi merkuri. Menyesal saya kerana kedua-dua anak saya diberi vaksin secara penuh dek kerana sikap skema saya. Sedangkan alat mekap yang mengandungi merkuri diharamkan dijual oleh KKM. Inikan pula, merkuri tersebut disuntik ke dalam badan kepada bayi. Merkuri juga sejenis logam yang sangat susah untuk meninggalkan badan dan sekarang kajian mendapati ianya mampu diserap dan berkumpul di dalam jaringan otak.

Pada awal bulan Ogos yang lalu, saya telah menghadiri kursus bagi melihat perkembangan bayi seawal sebulan sehingga enam tahun. Kursus ini dianjurkan oleh pihak PASTI. Menurut penceramah tersebut, penyakit-penyakit kelainan mental ini semakin menjadi-jadi. Autism antara kes yang semakin lama, semakin meningkat. Apabila saya membaca buku ini, saya rasa peningkatan ini ada kaitan dengan penggunaan vaksin kepada bayi.



Dan paling menyayat hati bila penulis buku ini menyenaraikan bahan-bahan yang digunakan untuk mencipta vaksin. Ada antaranya merupakan sesuatu yang diharamkan seperti cairan embrio ayam, sel-sel ginjal monyet, sel-sel diploid manusia daripada jaringan janin yag digugurkan.

Ya ALlah, masa baca tu saya rasa nak menangis semahu-mahunya. Menyesal dengan kejahilan diri kerana tidak meneroka ilmu mengenai vaksin sebelum dicucuk kepada anak-anak saya.

Kematian kerana sesuatu wabak juga dilihat semakin tinggi apabila vaksin diperkenalkan. Kebanyakan kajian dibuat, peratusan kematian adalah berganda-ganda lebih tinggi setelah vaksin diberi berbanding sebelum diberi.

Mungkin ini antara ujian yang Allah berikan untuk kita hamba akhir zaman. Semakin moden dunia, semakin kita melupakan betapa hebatnya bahan-bahan semulajadi yang ALlah ciptakan.

Bila saya membaca buku ini, terbit rasa syukur (walaupun ada kekesalan) dalam diri kerana saya dan keluarga sudah lama tidak mengunjungi klinik untuk membeli ubat demam, ubat batuk dan sebagainya. Kerana sekarang, kami lebih selesa menggunakan bahan-bahan semulajadi yang merupakan makanan seharian di rumah.

Selain dari amalkan set Shaklee, yang dihasilkan dari sumber semulajadi tanpa campuran bahan kimia, kami juga amalkan madu, cuka epal dan pelbagai rempah yang boleh membantu atasi masalah kesihatan keluarga kami.

In shaa Allah, untuk anak kami yang ke-3 nanti, saya akan cuba sedaya upaya untuk elak dari dicucuk apa jua vaksin.

Saya sangat-sangat menyarankan agar anda dapatkan senaskah buku Rasulullah is my doctor. Terutamanya jika anda merupakan pengunjung tegar klinik atau hospital. Dengan membuat sedikit pembacaan, anda mungkin dapat melihat sisi lain dunia perubatan hari ini. Wallahualam.

Saya mengajak dan menyeru anda semua untuk bertukar kepada sesuatu yang lebih semulajadi. Anda boleh amalkan makanan-makanan yang Rasulullah sarankan seperti habbatus sauda, madu dan sebagainya. Lengkapkan dan tingkatkan lagi tahap kesihatan anda dengan membuat penambahan set-set Shaklee yang telah diuji secara klinikal selama bertahun-tahun bagi menghasilkan sesuatu yang terbaik untuk kesihatan kita. Yang pasti, bahan-bahan yang dimasukkan di dalam vitamin Shaklee ialah bahan-bahan semulajadi yang ALlah cipta.

Atau kenapa kami ambil Peppermint Ginger Plus jika kami alami masalah sebu perut atau angin
Alhamdulillah, kami banyak menerapkan penggunaan vitamin semulajadi dalam kehidupan kami semenjak mengenali Shaklee. Dan paling bagus sekiranya anda amalkan vitamin semulajadi Shaklee, seterusnya menjadi ahli Shaklee untuk mendapat 1001 kebaikan yang Shaklee boleh tawarkan.


HUBUNGI SAYA:-

 FB : Zainah Mohamad 
Emel : zainahmohamad09@gmail.com
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258
ID Shaklee : 1122124