SILA KLIK KAT SINI YE

Thursday 28 August 2014

Tips Kulit Cantik Tanpa Solekan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Kalau sebelum ini saya telah menyediakan entri TIPS MEMBERSIHKAN KULIT WAJAH, kali ini saya akan bercerita bagaimana cara untuk mendapatkan kulit yang cantik tanpa perlu bermekap. 

Masih ingat lagi sewaktu saya memulakan bisnes krim kecantikkan. Ramai dikalangan rakan-rakan saya yang berminat nak cuba sebab hasilnya, anda tidak perlu bermekap untuk ke pecabat. Kulit akan jadi lebih gebu dan sangat cantik halus. Tapi malangnya krim tersebut tidak mendapat kelulusan KKM dan ada beberapa isu lain. Jadi, bisnes krim kecantikkan berhenti di situ.




Golongan wanita dilihat sering mengabaikan penjagaan kulit mereka apabila mereka terlalu sibuk dengan kerja-kerja harian. Jangan kan kata nak bersolek, mencuci muka pun sudah cukup bagus bagi golongan sebegini. Tetapi bagi wanita yang mengambil berat untuk mengekalkan kulit yang cantik dan segar penjagaan wajah adalah sangat mustahak dan sekiranya mereka boleh tampil tanpa sebarang bantuan kosmetik, di khalayak ramai maka itu adalah suatu kepuasan dan kebanggaan buat diri sendiri.

Di sini, saya ingin berkongsi beberapa tips penjagaan kulit setiap hari supaya anda boleh kelihatan cantik dan segar tanpa sebarang solekan.

TIPS PENJAGAAN KULIT AGAR BEBAS SOLEKAN


  • Tips pertama adalah mengamalkan meminum sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari. Air masak akan membantu menghilangkan toksin dalam badan anda dan menghalang pertumbuhan jerawat pada muka anda. Saya pernah kongsikan didalam entri TIPS KULIT CANTIK yang ada menceritakan kepentingan air untuk badan.

  • Walaupun selewat mana anda pulang dan sepenat mana anda setelah seharian bekerja, jangan lupa untuk membuang solekan anda setiap hari sebelum anda tidur. Jangan tidur dengan solekan kerana ia akan menyekat liang dan menyebabkan jerawat dan bintik hitam di muka anda. Mahal tau kalau nak buat facial untuk buang black head. Lebih dari RM100. Anda boleh mencuba Gentle Action Makeup Remover  dari rangkaian Set Nutriwhite Shaklee. Ia juga mampu menjadikan kulit anda lebih licin, lembut dan berseri.
  • Produk seperti toner, pelembap dan losyen memainkan peranan yang penting dalam penjagaan wajah. Anda juga boleh menggunakan krim mata pada bahagian bawah mata (eye bag) anda sebelum anda tidur. Untuk penjagaan harian, anda boleh mencuba Overnight Renewal Whitening Cream juga dari Set Nutriwhite Shaklee. Krim ini bertindak memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit sewaktu tidur. Bahan terkandung dalam krim ini adalah Linden yang menyihatkan serta melembapkan kulit secara mendalam. 
  • Setiap waktu pagi dan malam, amalkan pengggunaan tuala sejuk (dibasuh dengan air sejuk dan simpan di dalam peti sejuk anda) untuk mengelap seluruh muka anda. Ini membantu menjaga ton warna kulit menjadi lebih sekata selain dari menjadikan kulit anda segar!
  • Anda juga boleh mencuba masker daripada madu yang anda buat sendiri . Berbanding dengan yang kita beli dengan harga RM10 untuk 3 paket tu. Sebab, madu ternyata dari sumber yang asli dan masker ini juga boleh menjadi antibiotik semulajadi dan baik untuk rawatan jerawat. Bagaimana caranya? Anda hanya perlu membasuh muka dan dengan hujung jari anda, sapukan madu pada seluruh muka anda dan tunggu selama 30 - 60 minit. Basuh muka dan keringkan dengan tuala yang bersih.

Bagi anda yang sedang tercari-cari set penjagaan kulit tanpa bahan kimia, dengan kelulusan KKM, dan disahkan halal oleh badan yang diiktiraf oleh Jakim, NUTRIWHITE memang menjanjikan pengalaman yang berbeza buat anda. 



Bayangkan 1 tiub pencuci muka boleh bertahan sehingga 4 bulan! Sangat berbaloi untuk setiap wang anda.

Bertindak sekarang dengan membuat pesanan produk Nutriwhite. Saya bersedia menerima tempahan anda pada bila-bila masa kerana kedai Shaklee saya beroperasi 24 jam sehari dan 7 hari seminggu.
 
 


HUBUNGI SAYA:- 

FB : Zainah Mohamad 
Emel : zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124