SILA KLIK KAT SINI YE

Thursday 28 August 2014

ZINC BOLEH KECUTKAN JERAWAT?


Sebelum ni ada saya sebutkan antara MANFAAT UTAMA ZINC COMPLEX adalah dapat membantu masalah keradangan kulit seperti jerawat. Masalah kulit berjerawat biasanya ada pelbagai banyak faktor, antaranya kerana hormon yang tidak stabil, kulit muka berminyak, berjeragat ataupun kerana kekurangan zinc. Dan penyelesaiannya juga tentulah berbeza. 
Oleh sebab itu, sebelum ambil apa-apa suplemen eloklah berunding dahulu mengenai masalah sebenar anda dengan SID kesayangan anda. Ok, tapi sebelum tu saya kongsikan bagaimana Zinc Complex dapat membantu masalah jerawat (bagi kes jerawat yang disebabkan oleh kekurangan zinc di dalam badan).

zinc complex

BAGAIMANA ZINC MEMBANTU MASALAH JERAWAT

  • Zinc mengawal penghasilan minyak pada kulit.
  • Zinc bersifat anti-inflamasi (mempunyai ciri-ciri anti-radang) - membantu mengurangkan kerengsaan kulit akibat jerawat.
  • Zinc bertindak sebagai 'immune booster' - membantu tubuh melawan bakteria yang menyebabkan jerawat (Propionibacterium acnes)
  • Zinc diperlukan oleh tubuh untuk membantu dalam pemprosesan vitamin A and E, yang mana kedua-duanya juga turut membantu tubuh melawan jerawat. Gabunga Zinc + Vitamin A + Vitamin E ini membantu tubuh mengawal hormon. Hormon yang tidak stabil boleh mengakibatkan pengeluaran minyak berlebihan pada kulit.
  • Zinc juga membantu dalam pertumbuhan tisu supaya kulit sentiasa segar.
  • Zinc terlibat dalam sistesis protein dan pembentukan kolagen dalam badan. Kedua-duanya penting untuk mengekalkan kulit yang sihat dan mengawal pengeluaran minyak secara normal


Jadi, sekiranya anda telah mencuba pelbagai jenis produk kecantikan tetapi masalah jerawat anda masih belum selesai, apa kata cuba suplemen paling murah ini dahulu. Tapi sebelum itu pastikan anda consult dengan SID yang bertauliah ataupun pakar kulit anda dahulu ye.


free gluten

Haa..inilah dia rupanya Zinc Complex tu. Harganya? Sangat murah, RM 33.75 sahaja satu botol, dan setiap botol mengandungi 120 tablet. Jimat kan?
Berminat? ORDER DI SINI

Nak dapatkan  Zinc Complex atau Suplemen Shaklee yang lain?



HUBUNGI SAYA:-

 FB : Zainah Mohamad 
Emel : zainahmohamad09@gmail.com
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258
ID Shaklee : 1122124