SILA KLIK KAT SINI YE

Friday 29 August 2014

8 Makanan singkir lemak perut

 Assalamualaikum ....

Apa khabar viewers? Harap-harap semua sihat ye... Baiklah hari ini saya hendak kongsikan kepada anda-anda semua makanan yang boleh menyingkirkan lemak di perut. Semua orang hendak kelihatan cantikkan...terutamanya kaum hawa. Masalah perut menggeleber atau perut buncit selalunya berlaku selepas pantang. Ini berlaku kerana kita tidak menjaga pemakanan serta berpantang dengan betul.


hiasan

Lemak degil di bahagian perut amat sukar dihilangkan sekiranya kita tidak menjaga pemakanan dan tidak melakukan senaman. Nama pun degil kan. 


Tanpa membuang masa anda-anda sekalian, saya kongsikan 8 jenis sumber makanan untuk kita singkirkan lemak di perut iaitu:


1. Teh Hijau
- teh herba yang sangat bagus untuk mengempiskan perut serta mengurangkan masalah radang dalam tubuh. Kandungan flavanoid yang bersifat anti inflamasi dan semula jadi mampu membakar lemak degil yang berkumpul di perut.

2. Omega 3
- Individu yang mengamalkan diet menggunakan asid lemak omega 3 yang tinggi berupaya mengecilkan perut. Antaranya ikan dan kacang walnut.

3. Bawang putih
- Bertindak sebagai bahan antibiotik semula jadi. Mengawal paras gula dalam darah dan proses pembakaran lemak dapat distabilkan. Bawang putih mengandungi sejenis bahan yang dipanggil thermogenis yang berfungsi meningkatkan tahap metabolisme.

4. Daun Pudina
- Memberi kesihatan pada mulut, serta berupaya membakar lemak. Bahan semula jadi dalamnya mampu melarutkan lemak dan meningkatkan sistem metabolisme tubuh.

5. Kulit kayu manis
- Menjadi agen pembakar lemak yang paling efektif. Tambah kulit kayu manis dalam makanan atau minuman yang di ambil. Di samping menyihatkan badan, dan mengempiskan perut. Ia turut membangkitkan aroma pembangkit selera.

6. Tembikai
- Mengandungi 82 peratus air yang mampu membuatkan kita kenyang dengan cepat. Ia menghindarkan kita dari mengunyah makanan berlebihan.

7. Epal
- Pengambilan epal secara konsisten, mampu mengurangkan lemak di bahagian perut. Ia membuatkan kita kenyang kerana kandungan kalium di dalamnya.

8. Pisang
- Pisang juga mengandungi kalium dan pelbagai vitamin. Ia juga berupaya tingkatkan metabolisme dalam tubuh.


 Selain itu, disediakan juga suplemen untuk pembakaran lemak untuk mengempiskan perut..Suplemen apa tu??? Tentunya HERBALAX.  Nak tahu lebih lanjut, baca di sini set kurus shaklee dan ketahui kepentingan air kosong.

Sebarang pertanyaan ....


HUBUNGI SAYA:- 

FB : Zainah Mohamad 
Emel : zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124

4 comments:

Unknown said...

Just makan Herb-Lax je senang, confirm perut kempis je..

Rambut Gugur ? Jom baca A Surprisingly Adventurous Journey: ATASI MASALAH KEGUGURAN RAMBUT

Unknown said...

wahhh dari makanan pun dapat membantu yer...
Jom jadi jutawan..
Healthy'beautieshoppe: MamaFaiz Jutawan Shaklee

Unknown said...

menarik ni...boleh cuba lepas ni

WAJIB BACA ----> Bahaya Dan Risiko Uri Di Bawah Ketika Hamil

Nila Anggraini said...

info yang sangat menarik.....memang kita kam wanita perlukan tips2 untuk buang lemak nie..
http://bit.ly/1CiBWvt