SILA KLIK KAT SINI YE

Thursday, 16 October 2014

ESP : Beza antara soya GMO dan Non GMO

Assalamualaikum dan salam sejahtera...





ESP (Energizing Soy Protein) diuji secara klinikal dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi. Shaklee menggunakan kacang soya yang mengandungi non-GMO (non- genetically modified organism) yang diproses pada kadar suhu yang rendah. 30 kg kacang soya digunakan bagi menghasilkan 850 gram ESP bagi memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama. 

ESP Shaklee mempunyai 9 asid amino penting iaitu histidine 340mg, Isoleucine 630 mg, Leucine 1,160mg, Lysine 890 mg, Methionine 180mg, Phenylalanine 720 mg, threonine 520mg, tryptophan 180mg dan valine 650mg. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. 


Apa bezanya soya GMO dan soya non-GMO ini?

Soya GMO

Soya GMO dihasilkan melalui teknik kejuruteraan genetik melalui teknik bioteknologi yang menggabungkan gen. Teknik ini dilakukan dengan mengambil gen dari satu spesis dan memasukkan genetik ke spesis yang lain bagi mendapatkan hasil yang diingini. 

Bagi tumbuhan atau haiwan yang bersifat GMO mempunyai kesan sampingan iaitu:
  • Terdapat toksin
  • Bertindakbalas dengan cuaca yang berbeza
  • mengandungi nutrien yang berbeza
  • berpenyakit atau mudah rosak
Mengikut kajian yang dijalankan pada haiwan yang diberi tumbuhan GMO mengakibatkan:

  • Pertumbuhan sel berpotensi mengalami pra -kanser
  • Menyebabkan kerosakan sistem imunisasi
  • Berlaku kemerosotan separa atau peningkatan kepadatan hati
  • Bentuk sel nukleus yang ganjil
  • Kadar kematian lebih tinggi
  • Berlaku kehamilan palsu


Soya non-GMO

Soya Non-GMO pula dihasilkan secara semulajadi iaitu tidak dicampur dengan sebarang bahan kimia yang boleh memudaratkan kesihatan badan. Tumbuhan yang tidak organik biasanya akan dibekalkan dengan baja kimia yang membantutkan tumbesarannya serta memberi kesan sampingan. Baja nitrat sering digunakan untuk tanaman yang boleh menyebabkan kanser kerana kandungan nitratnya yang tinggi.


ESP Shaklee mempunyai khasiatnya tersendiri. Bagi yang masih was-was dengan ESP anda boleh tengok sendiri kejayaan testimoni yang menggunakan ESP Shaklee ini. Sempena bulan promosi ESP Shaklee, jangan lepaskan peluang untuk menikmati kebaikan dan mendapat kesan yang memberangsangkan.

Untuk mendapatkan ESP Shaklee anda boleh menghubungi no di bawah.




HUBUNGI SAYA:- 

FB : Zainah Mohamad 
Emel : zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124

6 comments:

NurFatihah Che Daud said...

Esp mmg tak same dengan soya lain...

bondaseri.blogspot.com

Wan Fatihanum Wan Rusli said...

kalau caro soya pastikan yang bukan GMO..bahaya..

Salju Sakinah said...

Rasanya ramai yg anggap soya ni sama jer, kalau sebut soya mesti ingat penyebab kanser, xde pengetahuan tentang GMO ataupun Non-GMO, sbb tu sblm buat keputusan buat kajian dulu..tp yg pasti, ESP mmg confirm selamat!

Untuk bacaan ibu-ibu yg sedang menyusu -->> STRESS PENYEBAB SUSU BERKURANG

Maria Awi said...

padahnya sbb ramai yg suka viralkan sesuatu isu yg dorang pun belum kaji...tak psl2 sebarkan fitnah..

Punca Kitaran Haid Yang Tidak Stabil

Atie Ika said...

soya dari shaklee terbaik..peduli kan kata orang asalkan kita tahu kebaikannye..

TINGKATKAN IMUN ANDA DENGAN NUTRIFERON

siti nor Mamat said...

ESP memang terbaik..bagus untuk saya ibu menyusu..

Vitamin C bagus untuk anda..
Sihat Dengan Vitamin C