SILA KLIK KAT SINI YE

Thursday 4 December 2014

Isteri cari cara elak mulut berbau supaya suami tidak menjauhkan diri

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....


Bantuan google

Mulut Berbau?

Mulut berbau? yek....malunya. Bagi isteri tentunya akan merasa malu bila berdepan dengan suamikan.Bukannya apa, setiap pagi orang yang kita jumpa adalah suami. Kalau mulut berbau, tentulah membuatkan suami menjauhkan diri. Mana tahan bau mulut yang busuk, betul tak?Selain itu, tentulah tiada keyakinan diri untuk berkomunikasi dengan orang sebab tidak selesa dengan keadaan mulut yang berbau. Mulut akan lebih berbau di waktu pagi iaiu selepas bangun pagi akibat lelehan air liur basi. Apa yang boleh kita lakukan bila mulut berbau? Bagaimana cara elak mulut berbau ini supaya suami idak menjauhkan diri daripada si isteri? 

Cara Elak Mulut Berbau

1. Tentulah dengan menggosok gigi sekurang-kurangnya dua kali sehari iaitu selepas tidur dan sebelum tidur . Gunakan ubat gigi yang sesuai bagi menghilangkan kuman-kuman yang melekat di celah-celah gigi anda. 

2. Bersihkan sekali lidah semasa menggosok gigi sebabnya bakteria juga ada di bahagian lidah. Ia juga boleh menyebabkan mulut berbau busuk. Sesetengah orang tidak tahan apabila ingin membersihkan lidah. Mau muntah dibuatnya. Tapi ye la kan. Nak mulut bersih, kena la bersihkan segala organ dalam mulut terutama lidah sebab bakteria banyak berkumpul di situ.

3. Mengunyah gula-gula getah kerana gula-gula getah dapat menghasilkan air liur yang banyak. Air liur merupakan pertahanan yang baik untuk mengelakkan mulut berbau.

4. Menggunakan ubat kumur yang sesuai bagi menghilangkan bakteria dalam mulut. 

5. Sentiasa pastikan mulut sentiasa berada dalam keadaan lembap iaitu banyakkan minum air kosong supaya mengelakkan mulut berbau. Kajia juga mendapati dengan meminum teh o atau teh kosong,ia dapat membantu menghilangkan bau mulut kerana kandungan bahan kimia tumbuhan yang dapat menyekat bakteria yang menyebabkan mulut berbau.

6. Penjagaan gusi, gigi perlu dititikberatkan supaya dapat mengelak daripada mulut berbau. Jika gusi bengkak atau berdarah serta mengelami kanser mulut, ia akan menyebabkan mulut berbau.

7. Pengambilan suplemen dapat membantu anda mengatasi masalah bau mulut. Apakah suplemen yang sesuai untuk mengelakkan mulut berbau ini? Mari kita lihat..



a) Herblax - Berfungsi sebagai agen pembersihan usus..



b) Vitamin C Sustained Release - Menyembuhkan penyakit gusi dan merupakan detoksifikasi yang terbaik




c) Garlic - Merupakan antibiotik yang membantu memusnahkan bakteria yang menyebabkan mulut berbau



d) Alfalfa Complex - Memberi kesegaran nafas dan mendetokskan bau yang tidak enak



e) Peppermint Ginger - Berfungsi membunuh bakteria jahat

Ha...macam mana, nak ke suami kita selalu menjauhkan diri disebabkan mulut yang berbau busuk n. Mestiah tak nak kan. Jadi perlu bertindak sekarang. Sekiranya ingin mendapatkan produk Shaklee ini, segera hubungi saya. Saya akan membantu menyelesaikan masalah anda.



Anda juga mungkin berminat untuk mengetahui artikel ini:

1. PENGEDAR SHAKLEE

2. CARA DAFTAR AHLI
3. PENGEDAR SAH SHAKLEE SHAH ALAM




HUBUNGI SAYA:-


Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]


1 comment:

Anonymous said...

Hrga brpe ye.. wssp sy 0196380939