SILA KLIK KAT SINI YE

Monday 15 December 2014

Mencari Cara Atasi Jerawat Setelah 7 Tahun Menderita Akibat Jerawat Bertempek Di Muka

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Jerawat


Lamanya tujuh tahun, kesiankan. Masalah jerawat selalu menghantui wanita. Namun begitu, lelaki juga tidak ketinggalan menghidapi masalah jerawat ini. Tapi yang ini memang parah, selama tujuh tahun terpaksa menderita akibat jerawat yang tidak mahu menghilangkan dirinya walaupun pelbagai cara atasi jerawat diusahakan.


Punca Jerawat

Seperti yang anda ketahui, jerawat terbentuk apabila sebum, bakteria atau sel kulit mati tersekat di liang roma. Antaranya adalah disebabkan masalah hormon badan. Kalenjar sebaceous akan mengembang dan mengeluarkan lebih banyak sebum di bawah pengaruh hormon yang dikenali sebagai hormon androgen

Bakteria juga penyebab kepada masalah jerawat. Bakteria yang dikenali dengan nama  Propionibacterium acnesa adalah salah satu bakteria yang biasa ditemui dalam sel kulit. 

Stress juga boleh menyebabkan pertumbuhan jerawat yang banyak. Ini disebabkan oleh adrenalin serta hormon androgen yang ada di dalam badan akan dikeluarkan dengan berlebihan dan menjadi punca berlakunya pertumbuhan jerawat.

Jerawat selalunya akan tumbuh jika muka tidak dicuci dengan betul selepas penggunaan alat solek. Ini menyebabkan liang roma tertimbus oleh bahan kimia daripada alat solek yang digunakan. Ini menyebabkan tiada ruang pernafasan dan jerawat akan terbentuk dengan merdekanya.

Namun begitu, anda tidak perlu risau lagi walaupun setelah tujuh tahun anda menderita dengan kehadiran jerawat ini. Kini ada penyelesaian dengan set cantik shaklee yang membantu anda atasi masalah jerawat yang bertempek di muka anda. Jom lihat bagaimana cara atasi jerawat dengan produk ini.






Vitamin C

Vitamin C memainkan peranan utama dalam penghasilan kolagen yang kritikal bagi wajah anda. Kekurangan paras kolagen mengakibatkan kulit wajah anda lembik, berkedut dan kelihatan tua. 







Vitamin E 

Merupakan ejen antioksidan dan anti-penuaan yang hebat. Sebagai antioksidan, dapat meneutralkan radikal bebas yang merosakkan kolagen, mengakibatkan kulit kering, garis-garis halus dan kedutan. Pengambilan Vitamin E yang optimum memastikan kulit anda lebih sihat dan gebu selain memudarkan parut jerawat yang sedia ada.Selain itu vitamin E bertindak mempercepatkan proses pemulihan kulit serta berupaya mengawal kandungan minyak dalam kulit supaya kelihatan glowing. Vitamin E juga berupaya mengurangkan kesan jeragat yang ada pada kulit wajah.





B Complex 

Merupakan kumpulan beberapa jenis vitamin B yang memainkan peranan penting untuk kulit yang sihat. Selain meratakan tona kulit pada wajah, B Complex juga membantu menstabilkan hormon-hormon badan dan mengurangkan stress. Ini dapat mengurangkan jerawat kerana  kajian menunjukkan stress menyumbang kepada “kesuburan” jerawat di muka.  B Complex merupakan vitamin yang penting untuk kesihatan sistem saraf.







Energizing Soy Protein (ESP)

Bertindak sebagai sumber protein yang rendah kolesterol dan rendah indeks glisemik. Apabila sel kulit kita mati ia akan digantikan dengan sel kulit yang baru. Parut-parut jerawat di wajah adalah akibat daripada sel-sel kulit mati yang tidak diperbaharui dengan sel-sel kulit yang lebih sihat. ESP juga berfungsi mencantikkan tekstur kulit dan membantu atasi parut jerawat pada wajah. Sangatlah rugi jika kita tidak menggunakan kesempatan meningkatkan kualiti sel-sel kulit yang baru itu menerusi bekalan protein (ESP) secukupnya. 


Saksikan video yang menyayat hati ini. Setelah tujuh tahun menderita akhirnya jumpa cara atasi jerawat yang berkesan dan selamat.




Anda juga mungkin berminat untuk mengetahui artikel ini:


HUBUNGI SAYA:-

Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]