SILA KLIK KAT SINI YE

Thursday 2 October 2014

Harga minyak naik lagi?

Assalamualaikum dan Salam sejahtera...



Kenaikan harga petrol RON 95 sebanyak 20 sen oleh Kerajaan Pusat menyebabkan Indeks Harga Pengguna (IHP) meningkat tertinggi dalam tempoh 20 bulan.

Indeks Harga Pengguna bagi tempoh Januari hingga November 2013 meningkat sebanyak 2.0 peratus kepada 107.0 dibandingkan dengan 104.9 pada tempoh yang sama tahun lepas.

Berbanding dengan bulan sama tahun 2012, Indeks Harga Pengguna pada November 2013 mencatatkan kenaikan sebanyak 2.9 peratus daripada 105.5 kepada 108.6 dan apabila dibandingkan dengan bulan sebelumnya, Indeks Harga Pengguna merekodkan peningkatan sebanyak 0.3 peratus.

Menurut Jabatan Perangkaan Malaysia, Indeks Harga Pengguna bagi kawasan bandar dan luar bandar bagi November 2013 masing-masing naik sebanyak 2.9 dan 3.0 peratus berbanding dengan bulan yang sama tahun 2012.

Berbanding dengan bulan sebelumnya, Indeks Harga Pengguna bagi kawasan bandar dan luar bandar masing-masing naik sebanyak 0.3 peratus.

Indeks Harga Pengguna bagi kumpulan pendapatan kurang daripada RM3,000 mencatatkan kenaikan sebanyak 3.2 peratus daripada 105.7 kepada 109.1 berbanding bulan yang sama 2012 dan apabila dibandingkan dengan bulan sebelumnya, Indeks Harga Pengguna naik sebanyak 0.3 peratus.

Bagi indeks kumpulan Makanan dan Minuman Bukan Alkohol bulan November 2013 pula, sebanyak 4.0 peratus kenaikan dicatatkan berbanding bulan yang sama tahun 2012. (sumber)

Bagaimana untuk menghadapi kenaikan harga minyak dan barangan akan datang?


Ramai daripada kita bukanlah datangnya daripada keluarga yang senang. Kadang-kadang yang bekerja pun hanyalah untuk melangsaikan hutang-hutang yang ada. 

Jadi bagaimana apa yang harus kita lakukan? Berniaga? YA tepat sekali... Jadi apa tunggu lagi, bertindak sekarang. Jadilah sebahagian daripada kami yang ingin keluar daripada masalah atau 'comfort zone' yang dirasakan sangat selesa sekarang. SELESA? Betul ke kita sudah pun selesa dengan cara hidup kita sekarang? Bagi saya ia belum cukup selesa selagi menanggung hutang keliling pinggang. 

Apa yang akan anda dapat jika mendaftar sebagai ahli Shaklee?


Banyak.... Mari saya kongsikan di sini:

  • Harga produk lebih rendah daripada harga runcit....banyak untung tu
  • Bonus bulanan ....sape nak bagi
  • Semua urusan secara online..termasuk la kelas perbincangan
  • Bonus kereta
  • Dapat pergi melancong ke luar negara secara percuma

Macam mana nak jadi ahli?


Mudah aje caranya...

Kaedah pertama : Buat pembayaran yuran sebanyak RM75 (anda akan jadi ahli seumur hidup)

Kaedah kedua : Buat pembelian dengan harga RM 650 anda layak mendapat 200uv. Secara automatik anda layak menjadi ahli Shaklee..


Rebutlah peluang sekarang dengan promosi ESP. Dengan pembelian 6 ESP anda akan mendapat percuma 1 lagi canister ESP... Bestkan..




HUBUNGI SAYA:- 

Emel : zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124

3 comments:

Unknown said...

naik tak turun2 dah..

ANAK KURANG BERAT BADAN? APA YANG PERLU ANDA BUAT

Unknown said...

betul tue, minyak naik memang susah nak turun dah..

Unknown said...

apa boleh buat..tugas kita la cari alternatif lain tambah pendapatan..

Kebaikan Dan Khasiat ESP Shaklee