SILA KLIK KAT SINI YE

Saturday 15 November 2014

Pesakit Diabetes Sujud Syukur Kerana Kaki Tak Jadi Dipotong

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Kesiannya kalau kaki kena potongkan? Pergerakan jadi terbatas. Malah apa semua yang kita suka dah tak boleh nak ambil. Kena jaga semuanya sebab kalau tersilap langkah teruk padahnya. Kalau bab-bab potong kaki ni selalunya berkaitan dengan penyakit Diabetes. Penyakit ni dikira berbahaya juga kerana boleh membawa maut. 

Penyakit Diabetes

Penyakit diabetes selalunya dikaitkan dengan gula dalam darah. Ia berlaku disebabkan oleh gangguan fungsi metabolisme penyerapan kadar gula dalam tubuh badan kita. Keadaan ini berlaku apabila sel-sel dalam tubuh kita tidak menyerap insulin dan pankreas tidak memproses insulin yang cukup hingga mengakibatkan kadar gula dalam tubuh tinggi.

Anak kepada jiran saya ada memaklumkan bahawa ayahnya adalah penghidap diabetes. Itupun diketahui selepas ayahnya mengalami kemalangan. Keadaan menjadi lebih rumit apabila beliau mengalami patah kaki dan menyebabkan lukanya lambat sembuh. Mengetahui keadaan itu, beliau ada bertanyakan saya tentang cara mengatasi diabetes in. Saya mengesyorkan kepadanya Vivix yang boleh membantu mengurangkan sakit dan memulihkan kembali sel-sel yang telahpun rosak. Anda boleh baca  di sini tentang khasiat vivix.

Apa yang menyebabkan berlaku diabetes?

Antara punca yang menyebabkan berlakunya diabetes adalah:


  • pemakanan – Sekiranya anda mengambil makanan yang mengandungi karbohidrat secara berlebihan ia akan meningkatkan risiko terkena penyakit diabetes. Jadi, anda juga perlu hindari mengambil makanan yang mengandungi lemak atau berlemak tinggi. 

  • Kegemukan atau obesiti – Hal ini berkait rapat dengan pola makan tidak teratur akan yang akan menyebabkan kegemukan. Lemak yang berlebih di dalam tubuh akan mengganggu kerja insulin di tubuh kita, maka akan timbullah gejala penyakit diabetes. 
  • Usia –  Dengan bertambahnya usia, maka fungsi organ dalam tubuh pun akan mulai berkurangan. 
  • Kurang bersenam – Semakin kurang senaman yang dilakukan, maka gula di dalam badan kita juga akan terbakar dalam kuantiti yang sedikit. Maka terjadilah pengumpulan gula di dalam darah yang boleh menyebabkan diabetes.
  • Keturunan  – Jika keluarga anda ada yang menghidap penyakit diabetes, anda juga berisiko terkena penyakit ini.

Banyak juga penyebab yang menyebabkan diabetes ni. jadi kita kena sentiasa berwaspada agar tidak dijangkiti penyakit berbahaya ini. Berbalik kepada pakcik tadi. Alhamdulillah , ada perubahan mendadak yang amat mengejutkan beliau kerana kakinya tidak jadi di potong. Beliau membuat sujud syukur kerana terlepas daripada azab kerana memikirkan sekiranya segala kerja-kerja akan tertangguh dan pergerakan akan terbatas maka amat sukar untuk mencari rezeki. 

Anda juga mungkin boleh membaca ini untuk ketahui tanda-tanda penyebab diabetes.

Jom tengok testimoni...






Bagaimana nak dapatkan suplemen ini??? mudah sahaja.. ORDER DI SINI


Anda juga mungkin berminat untuk mengetahui artikel ini:

1. PENGEDAR SHAKLEE
2. CARA DAFTAR AHLI
3. PENGEDAR SAH SHAKLEE SHAH ALAM



HUBUNGI SAYA:-

Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]