SILA KLIK KAT SINI YE

Thursday 6 November 2014

Bantu anak dapat keputusan cemerlang dengan Minyak Ikan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Sekarang mungkin ibu bapa risau dengan keadaaan anak-anak yang ingin mengambil peperiksaan besar yang mungkin akan menunjukkan hala tuju anak selepas ini. Kadang-kadang bukan anak-anak yang berdebar-debar nak ambil ambil peperiksaan. Ibu bapa yang lebih-lebih debarnya. Ibu bapa jugakla yang sibuk menghantar anak ke tuisyen sana, tuisyen sini bagi mendapatkan keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan.

Bagaimana kita sebagai ibu bapa boleh membantu anak mendapatkan keputusan cemerlang?

Pertamanya ibu bapa harus memikirkan tentang pemakanan anak-anak. Pemakanan yang sihat memainkan peranan penting dalam memberi kesihatan yang baik kepada anak-anak. Tambahan, anak-anak yang akan memduduki peperiksaan perlukan stamina dan badan yang sihat. Selain itu otak mereka juga perlukan tenaga bagi mengingati apa yang dibaca dan dijawab semasa peperiksaan. Maksudnya di sini, anak-anak memerlukan makanan minta yang dapat merangsang IQ mereka supaya lebih mantap dan ingat apa yang dibaca dan dihafal untuk menjawab soalan peperiksaan. Sesetengahnya memang baca buku tapi tak ingat apa yang dibaca. 


Apa makanan minda yang dimaksudkan?

Untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang bagi anak-anak yang menghadapi peperiksaan terutama peperiksaan besar seperti PMR, SPM dan STPM ni kan, mereka memerlukan makanan minda seperti minyak ikan yang dikenali sebagai Omega 3.

Kenapa minyak Ikan?

Minyak ikan atau Omega 3 mengandungi satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dan lain-lain. DHA amat penting bagi perkembangan otak dan fungsi-fungsi otak.

Omega 3 ini dibuat dengan penyulingan 3 peringkat bagi mendapatkan minyak ikan yang betul-betul tulen dan tidak bercampur dengan bendasing yang lain.


Kenapa DHA penting untuk anak-anak?

DHA yang secukupnya diperlukan dalam diet kanak-kanak bagi memastikan perkembangan otak adalah optimum. DHA merupakan ramuan utama yang diperlukan untuk membentuk sel membran neuron yang menjadi penghubung antara sel yang lain serta mempengaruhi fungsi neurotransmitter, acetycholine dan membantu sel otak berhubung.

Otak yang sihat akan melahirkan pemikiran yang pintar. Otak yang pintar mampu melahirkan anak-anak yang cemerlang dalam pelajaran. DHA memperbaiki tumpuan anak-anak, sikap dan fungsi kognitif serta kadar pembelajaran. Dengan pengambilan minyak ikan ini juga menjadikan anak-kanak  lebih fokus dan memberi tumpuan sama ada ketika bermain atau belajar. Dengan adanya fokus semasa belajar, ia akan membantu anak-anak mendapat keputusan yang cemerlang dalam pelajaran.

Jika anda mahu anak anda lulus dengan cemerlang dalam pelajaran, dapatkan omega hari ini. 


Sempena bulan promosi , pasti tidak menyesal kerana bulan ni ada promosi twin pack yang menjimatkan pembelian anda sebanyak 5%

Harga sebotol = RM 136 SEBOTOL

Beli 2 botol dapat harga = RM 258.40 sahaja TWIN PACK



Anda juga mungkin berminat untuk mengetahui artikel ini:

1. PENGEDAR SHAKLEE

2. CARA DAFTAR AHLI
3. MINYAK IKAN TERBAIK


HUBUNGI SAYA:-

Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

4 comments:

Nursimatun said...

Twin pack tu macam menarik je. Beli 2 pun dapat less... Nak kena order ni....

Nur Hijratul Hajar Bahaman said...

Omega guard bukan sahaja untuk bayi didalam kandungan tetapi sesuai untuk semua golongan termasuk orang dewasa dan pelajar..

jom dapatkan Set berpantang yang murah dan terbaik

Nur Hijratul Hajar Bahaman said...

Omega guard bukan sahaja untuk bayi didalam kandungan tetapi sesuai untuk semua golongan termasuk orang dewasa dan pelajar..

jom dapatkan Set berpantang yang murah dan terbaik

Salju Sakinah said...

siapa yang tak nak anak cemerlang kan>? InsyaALLAH boleh cuba ni

ANAK TAK NAK MAKAN NASI; SIHAT KE TAK?