SILA KLIK KAT SINI YE

Monday 3 November 2014

Cegah Arthritis dengan Omega Guard

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

PENYAKIT ARTHRITIS

Penyakit Arthritis terbahagi kepada beberapa jenis , namun yang sering ditemui hanya dua jenis iaitu:

1. Osteoarthritis
2. Rheumatoid Arthritis


1. Osteoarthritis

Berlaku disebabkan kerosakan pada tulang rawan sendi akibat peningkatan umur. Ini kerana rawan menjadi haus. Rawan sendi berperanan untuk menyerap hentakan dan melincirkan pergerakan antara dua permukaan sendi.

Siapa yang berisiko menghadapi sakit osteoarthritis?

1. Orang tua akibat peningkatan usia
2. Orang muda yang sering bersukan lasak yang menyebabkan kecederaan rawan

Apakah yang menyebabkan berlakunya Osteoarthritis?

Antaranya disebabkan peningkatan usia yang menyebabkan rawan tiada lagi cecair dan menjadi haus. Selain itu disebabkan kecederaan akibat bersukan di usia muda dan masalah kegemukan yang menyebabkan proses pembentukan osteoarthritis menjadi lebih cepat.

Kehausan tulang rawan akan menyebabkan pergeseran antara dua tulang keras yang akan menimbulkan rasa sakit, bengkak dan hilang fungsi sendi itu. Dengan terjadinya keadaan ini, sendi akan kehilangan bentuk dan unjuran tulang-tulang kecil akan tumbuh di sekitar sendi.


2. Rheumatoid Arthritis

Penyakit keradangan yang kronik yang menyerang sendi dalam badan. Antaranya adalah penyakit gout.

Penyakit gout adalah satu bentuk arthritis yang disebabkan oleh hyperuricemia. Hyperuricemia adalah aras plasma urate (asid urik). Gout sering menjangkiti lelaki. Wanita jarang sekali dijangkiti penyakit gout ini. Apabila penyakit gout menyerang, kaki akan bengkak dan rasa panas, sakit dan tidak boleh berjalan. Kesakitan akibat gout hanya akan hilang jika mengambil ubat.

Gout dikenali sebagai penyakit orang kaya dahulunya kerana dikaitkan dengan pengambilan makanan yang terlalu banyak khasiat. Gout juga merupakan penyakit tertua yang dikenali sejak 2000 tahun dahulu lagi. Ia dikelaskan sebagai penyakit metabolik akibat asid urik iaitu disebabkan bahan buangan yang terhasil akibat pemecahan protein yang berkumpul pada sendi dan tisu lembut di sekeliling sendi terutama bahagian kaki.

Asid urik yang tinggi sering dikaitkan dengan usia,obesiti, diabetes dan sebagainya. Terdapat juga yang mengalaminya akibat kecacatan genetik.

Atasinya dengan Omega 3

Ubat anti radang sering digunakan bagi merawat arthritis ini. Namun semua ubat-ubatan ii memberikan kesan sampingan kepada pesakit. Dengan penemuan minyak ikan yang dikenali sebagai omega 3 ini mampu mengatsi masalah arthritis ini kerana kandungan asid lemak sebagai anti keradangan.

Omega Guard ini dihasilkan melalui 3 proses penyulingan molekul bagi memekatkan asid lemak Omega 3 yang semulajadi dengan menyingkirkan bendasing seperti merkuri, plumbum yang terdapat pada ikan.

Sempena bulan promosi , pasti tidak menyesal kerana bulan ni ada promosi twin pack yang menjimatkan pembelian anda sebanyak 5%

Harga sebotol = RM 136 SEBOTOL

Beli 2 botol dapat harga = RM 258.40 sahaja TWIN PACK








HUBUNGI SAYA:-

Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

4 comments:

Unknown said...

Bagus utk mak mertua nih..wajib beli

omega untuk kurus

Nur Hijratul Hajar Bahaman said...

wah, omega blh cegah arthritis..blh bg mertua nti..

Teknik Perahan Susu Ibu

Unknown said...

untuk radang sendi memang bagus...
kurangkan pergeselan antara sendi yang menyebabkan sakit.
bg kat parents memang sesuai

5 Tips Anak Bijak Sejak Dari Dalam Kandungan

Muhammad Akbar bin Abdullah said...

Info yang menarik. Salain itu, untuk mengurangkan radang dan bengkak pada sendi, kita juga boleh mengamalkan pemakanan bawang putih samada dimakan begitu sahaja atau direbus separa untuk menghilangkan rasa pedasnya. Ambil 2-3 ulas setiap hari.