SILA KLIK KAT SINI YE

Friday 7 November 2014

Suplemen tambahan untuk anak elak jangkitan penyakit

Assalamualaikum dan Salam sejahtera...


Sape yang tak sayang anak, angkat tangan? Ada ke yang tak sayang anak?Tentu tidak kan. Bertuahnya anak-anak yang dapat ibu bapa sebegini. Setiap masa mak ayah akan fikirkan pasal anak. Ibu bapa yang sayangkan anak, tentunya akan fikirkan setiap inci apa yang terbaik untuk anak-anak. Macam saya juga. Ada 3 orang anak-anak yang pelbagai ragam. Tapi semuanya mendapat suplemen yang sama. Jadi di sini saya ingin kongsikan bersama pembaca-pembaca di luar sana tentang suplemen untuk IQ. Ini kerana otak yang cerdas menunjukkan tubuh badan yang sihat. Jom tengok suplemen yang sesuai untuk anak -anak kita.

Suplemen tambahan


1. Lecithin

Lecithin mengandungi choline yang sangat perlu untuk fungsi otak. Lecithin membantu dalam menajamkan minda dan meningkatkan daya ingatan. Lecithin meningkatkan bekalan choline dan mengaktifkan acethylcholine. Acethylcholine sangat penting untuk fungsi otak berfikir, ingatan, konsentrasi, konsentrasi, menentukan sama ada kita berdiri,makan, tidur, penghadaman dan sebagainya. Achethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan , penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Neurotransmitter bertanggungjawab dalam fungsi otak termasuk ingatan. Sekiranya bekalan yang diambil mencukupi, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan, Jika sebaliknya, fungsi ini akan tergugat. 30 peratus otak terdiri daripada lecithin manakala 70 peratus lemak di hati adalah lecithin.

Kanak-kanak seawal 4 tahun sudah boleh mengambil lecithin dengan kuantiti 1 biji setiap hari.


2. B Complex

B Complex sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein. B Complex juga bertindak sebagai agen anti stress atau penenang. Selain itu B Complex membantu meninggikan sistem sistem pertahanan badan. Ia juga dapat menukarkan makanan atau glukos kepada tenaga dan membantu pelajaran berfikiran positif. Jadi, apabila kurang stress dan sentiasa gembira, secara automatik pemikiran dan daya penumpuan akan menjadi lebih baik. B Complex juga dapat memberikan wajah yang cantik berseri-seri dan tidak kusam.


3. Meal Shake

Dengan kehidupan aktif kanak-kanak, mereka kurang mempunyai masa untuk duduk diam dan menikmati makanan dengan sempurna. Mealshake merupakan inisiatif yang baik kepada anak-anak kerana dapat membekalkan nutrien dan mineral yang penting untuk tumbesaran anak-anak kita. Mealshake membekalkan 19 nutrien dan mineral kepada tubuh badan anak-anak. Selain itu, mealshake merupakan sumber kalsium yang tinggi yang dihasilkan daripada soya yang bermutu tinggi. Mealshake perlu diambil oleh anak-anak kita kerana 10 sebab. Mealshake Shaklee didatangi dengan perisa Vanilla.


4. Omega Guard

Omega Guard mengandungi  satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dan lain-llain. EPA berfungsi menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA penting untuk perkembangan otak. Omega juga boleh membantu anak -anak kita mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan. Dengan pengambilan Omega yang berterusan dapat melahirkan anak yang bijak.

............................................................................................................................................

** Perhatian
  • Anak-anak yang berumur antara 2 hingga 12 tahun boleh dibekalkan dengan Mealshake dan Omega
  • Anak-anak yang berada di peringkat sekolah menengah dan ke atas, boleh diberikan Mealshake,Omega,B Complex dan Lecithin


Anda juga mungkin berminat untuk mengetahui artikel ini:

1. PENGEDAR SHAKLEE

2. CARA DAFTAR AHLI
3. MINYAK IKAN TERBAIK


HUBUNGI SAYA:-

Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

3 comments:

Umi Fatihah Mat Nasir said...

Ni betul2 set utk anak genius..tak rugi invest utk anak kita ;)

Salju Sakinah said...

anak-anak banyak terdedah dengan jangkitan penyakit, oleh itu tingkatkan sistem pertahanan badan mereka adalah lebih penting daripada mengubati..

15 JENIS MAKANAN UNTUK TINGKATKAN SISTEM IMUN ANAK

Unknown said...

bagus jika konsisten amik ketiga2 ni sekali...
maklumlah sumber makanan harian kita sekarang banyak pengawet

5 Tips Anak Bijak Sejak Dari Dalam Kandungan