SILA KLIK KAT SINI YE

Thursday 13 November 2014

Wanita resah bakal suami terkejut ada masalah kepala botak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....


Petua Elak Rambut Gugur

Pernahkah anda mengalami keadaan seperti ini? Ada seorang wanita ni hubungi saya kerana beliau bakal mendirikan rumahtangga menjelang musim cuti sekolah nanti. Beliau sangat risau dengan keadaan rambutnya yang gugur sehingga menampakkan kulit kepala seolah-olah botak. Beliau sangat runsing kerana takut bakal suaminya akan terkejut dengan keadaan rambut beliau yang semakin menipis dan menampakkan kulit kepalanya. Beliau mengatakan bahawa beliau mengalami masalah rambut gugur yang sangat teruk. Kini beliau nekad untuk mencari petua untuk mengelakkan rambut gugur.

Menurut beliau lagi, pada mulanya beliau ingat rambutnya hanya gugur sedikit sahaja.Mungkin juga disebabkan stress kerana hari persandingan dah dekat. Tapi bila setiap hari rambut gugur semakin banyak sehingga menampakkan kulit kepala, itu yang membuatkan beliau bertambah stress. Jadi saya mengesyorkan kepada beliau set rambut gugur untuk membantu beliau mengatasi masalah rambutnya.

Set Rambut Gugur

Antara yang saya suggestkan pada wanita ini adalah :


1. Prosante Revitalizing yang mengandungi sistem pembersihan yang patent-pending. Ia diformulasikan dengan humectants dan protein berasaskan sayuran untuk kutikel rambut yang licin.


2. Energizing Soy Protein (ESP) yang bertindak untuk membina rambut kerana rambut dibina dari protein. Baca di sini untuk mengetahui khasiat ESP dengan lebih detail.


3. Zinc Complex membantu untuk mengukuhkan rambut agar lebih kuat dan mengurangkan keguguran rambut berlaku. Ketahui dengan lebih detail tentang kelebihan Zinc Complex.


4. B Complex diambil bagi mengurangkan stress yang dialami dan ketahui kelebihan BComplex di sini.

Faktor Penyebab Rambut Gugur

Saya ada juga membuat penerangan kepada beliau tentang faktor yang menyebabkan rambutnya gugur, antaranya:

1.Pemakanan yang seimbang

Pengambilan makanan yang tidak sihat seperti mee segera akan menyukarkan rambut menerima nutrisi yang mencukupi kerana kandungan ajinomoto dalam serbuk mee segera sangat tinggi. Rambut memerlukan zat-zat dan nutrisi seperti vitamin C,zinc, dan protein bagi menyuburkannya.

2) Stress

Apabila kita stress, kita lebih banyak memerlukan B Complex dalam kehidupan seharian. Kekurangan vitamin B akan menyekat penyerapan vitamin ke dalam saluran darah dan menyukarkan penyaluran nutrien kepada rambut.

3) Penggunaan syampu yang mengandungi bahan kimia

Terdapat banyak produk syampu rambut mengandungi bahan kimia. Selain itu jika kita kerap terapi rambut seperti meluruskan rambut, kerinting rambut serta mewarnakan rambut akan menggalakkan rambut gugur kerana penggunaan bahan kimia yang tinggi.



Untuk mendapatkan produk, anda boleh hubungi saya seperti butiran di bawah.


Anda juga mungkin berminat untuk mengetahui artikel ini:

1. PENGEDAR SHAKLEE
2. CARA DAFTAR AHLI
3. MINYAK IKAN TERBAIK



HUBUNGI SAYA:-

Emel: zainahmohamad09@gmail.com 
Call/Sms/Whatsapp/Telegram : 012-350 4258 
ID Shaklee : 1122124 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

4 comments:

Unknown said...

Kak Tun pun amalkan ESP, zinc dan syampu pro sante... memang puas hati... Takde lagi rambut berteraburan di lantai...

Ibu hamil Risau Komplikasi Pada Diri Akibat HB Darah Rendah

Unknown said...

Rambut saya leoas bersalin mmg gugur...Sekarang dah kurang...Bagus zink ni..

bondaseri.blogspot.com

Unknown said...

scarynya kalau suami terkejut tengok kepala botak....bahaya ni. better usaha cepat

Cara Turunkan Gula Dalam Darah Supaya Tak Kena Potong Kaki

Salju Sakinah said...

Rambut gugur adalah masalah utama saya selepas bersalin, memang merunsingkan, tapi lepas guna set penjagaan rambut Shaklee, alhamdulillah dah kurang gugurnya.

CARA ATASI KOLESTEROL TINGGI TANPA PERLU BUANG MAKANAN KEGEMARAN ANDA